Sociala säljare säljer 78% mer
Vi hjälper er nå rätt person på rätt typ av företag genom att skapa en smidig ombordningstigning för era nya B2B kunder
BONUS - Genomgång av köpresan*
Hej, Jannis & Olle här. Vi har något intressant att berätta som är värt att lyssna på. Vi riktar oss främst till dig som jobbar med tjänster som är abstrakta och där det står något på spel. Det krävs nämligen något mer för att era tjänster ska bli köpbara digitalt. Vi kan hjälpa till att göra värdet av tjänsten tydligt och ta bort osäkerheten som ofta hindrar vid köp.
Det har skett ett stort maktskifte senaste åren. Nu ligger makten hos kunderna. Därför är viktigare än någonsin att lära känna sin målgrupp för komma närmare potentiella kunder.
Tidigare räckte det med en snygg webbplats, traditionell marknadsföring och rabatter. Men nu finns det många snarlika tjänster på marknaden. Så det krävs att säljarna lyssnar noga på köparna. Att förstå hur köparna köper digitalt har blivit avgörande. Att kartlägga köpresan och anpassa till köparnas nya beteenden.
På grund av det breda utbudet har de mjuka värdena, känslorna och helhetsupplevelsen fått en viktigare roll. Den som är skicklig på att engagera och influera tidigt* på köpresan har stora fördelar (* får affären i 74% av fallen). Tänk dig en bra serie på Netflix som håller spänningen.
När vi har skapat en ny bättre digital köpresa är det dags att berätta för er målgrupp. Vi rekommenderar en digital lansering som sträcker över en längre tid. Så köparna hinner upptäcka och lära sig något nytt samtidigt som man inser att man behöver göra en förändring. Med en bra plan kan vi skapa en återkommande digital lansering som engagerar mer och fler.
Nu har vi sett så många, som når fler person på fel typ av företag, så vi känner att vi behöver göra något åt det.
Vi har upptäckt möjligheten att hjälpa den potentiella kunden att stiga ombord som på en på båt.
Att göra det behagligt och roligt. I stället för sälj och marknadsföring som argumenterar och tjatar.
Vi ser att mötas på köpresan och engagera med insikt - är överlägset andra sätt.
Jannis & Olle
Selling Socially
*) Tre steg. 1. Du fyller i några frågor (tar ca 5 min) online. 2. Vi följer upp med en intervju. 3. Redovisning med rekommendationer.
© Copyright Selling Socially Rights Reserved.