Sociala säljare säljer 78% mer
Vi hjälper er nå rätt person på rätt typ av företag genom att skapa en smidig ombordningstigning för era nya B2B kunder
BONUS - Genomgång av köpresan*
Hej, Jannis & Olle här. Vi har något intressant att berätta som är värt att lyssna på. Vi riktar oss främst till dig som jobbar med tjänster som är abstrakta och där det står något på spel. Det krävs nämligen något mer för att era tjänster ska bli köpbara digitalt. Vi kan hjälpa till att göra värdet av tjänsten tydligt och ta bort osäkerheten som ofta hindrar vid köp.
Det har skett ett stort maktskifte senaste åren. Nu ligger makten hos kunderna. Därför är det viktigare än någonsin att lära känna sin målgrupp för komma närmare potentiella kunder.
Tidigare räckte det med en snygg webbplats, traditionell marknadsföring och rabatter. Men nu finns det många snarlika tjänster på marknaden. Så det krävs att säljarna lyssnar noga på köparna. Att förstå hur köparna köper digitalt har blivit avgörande. Att kartlägga köpresan.
På grund av det breda utbudet har de mjuka värdena, känslorna och helhetsupplevelsen fått en viktigare roll. Den som är skicklig på att engagera och influera tidigt* på köpresan har stora fördelar (* får affären i 74% av fallen). Tänk dig en bra serie på Netflix som håller spänningen.
När vi har skapat en ny bättre digital köpresa är det dags att berätta för er målgrupp. Vi rekommenderar en digital lansering som sträcker över en längre tid. Så köparna hinner upptäcka och lära sig något nytt samtidigt som man inser att man behöver göra en förändring. Med en bra plan kan vi skapa en återkommande digital lansering som engagerar mer och fler.
Nu har vi sett så många, som når fler person på fel typ av företag, så vi känner att vi behöver göra något åt det.
Vi har upptäckt möjligheten att hjälpa den potentiella kunden att stiga ombord som på en på båt.
Att göra det behagligt och roligt. I stället för sälj och marknadsföring som argumenterar och tjatar.
Vi ser att mötas på köpresan och engagera med insikt - är överlägset andra sätt.
Jannis & Olle
Selling Socially
Onboardingen hanterar ombordstigningen. Om den inte är bra nog så stiger köparen inte ombord. Då blir det ingen ny kund. Den potentiella köparen vill oftast stiga ombord. Men det kan komma olika saker i vägen på hens köpresa. Nu har man** kommit fram till att de flesta beslut är känslomässiga. Så det gäller att skapa en behaglig upplevelse från början till slut.
Fördelen med denna helhetssyn är "inget hamnar mellan stolarna". Du får en process som går att optimera. En väldesignad och optimerad process producerar ett ständigt flöde av kunder. Detta onboarding flöde blir en tillgång som påverkar företagets välmående och tillväxt.
Det finns fem distinkta faser som ditt företags potentiella köpare genomgår. Numera tänker vi vägledning snarare än försäljning. Introduktionen sker oftast digitalt och onboardingen syftar till att göra det lätt att köpa in och uppleva det som behövs för att bli kund.
De fem faserna utgår från psykologin och består av medvetande, övervägande, köp, användning och ambassadörskap.
Föreställ dig att din TV går sönder. Här ser du de olika stegen på resan att köpa en ny TV. Digitala och fysiska steg. Exemplet med är taget från ett verktyg vi använder för att kartlägga, designa och optimera köpresor.
Tre steg 1. Besvara frågor (ca 5 min) online 2. Vi följer upp med en intervju 3. Redovisning av köpresan
PS Genomgången är kostnadsfri för B2B tjänsteföretag med 20+ anställda.
En pusselbit är att: Närma dig rätt person med insikt och nyfikenhet.
Med social selling på LinkedIn kan du framkalla möten genom att vara intressant att ta kontakt med.
Vi hjälper dig bli ledande inom din nisch.
En annan pusselbit är en berättelse som engagerar. Film engagerar mer än ett vanligt inlägg. Du kommer med en idé och tillsammans skapar vi ett story selling manus.
Om du vill kan vi göra som Netflix, skapa en serie videos som gör att tittaren gärna vill se nästa avsnitt i berättelsen.
Vi erbjuder onboarding-tjänster som prenumeration med månadsbetalning.
Vi har flera olika pusselbitar. De är kraftfulla var och en för sig.
Pusslet fungerar ännu bättre tillsammans
Kommer närmare kunderna, stärker företagets nätverk.
Ökar köparnas motivation. Engagerar mer och fler.
Når rätt målgrupp till bråkdelen av de stora spelarnas budget.
En pusselbit är att skapa en berättelse som engagerar.
Att engagera mer och fler är en konst och ett hantverk.
Du kommer med en idé till ett tema och tillsammans skapar vi ett story selling manus.
Om du vill kan vi göra som deckarförfattarna, skapa en serie artiklar med cliffhangers som gör att läsaren gärna vill gå vidare till nästa avsnitt i berättelsen.
Aldrig tidigare har så många professionella yrkespersoner samlats på ett ställe. Rätt använt är LinkedIn nätverket närmaste vägen till rätt person.
Vi jobbar i team med tjänster som utgår från uppdragsgivarens behov.
Behoven tillmötesgås genom en nätverkslösning*.
Där den kreativitet som uppstår i mötet mellan olika branscher och kulturer kommer uppdragsgivaren till gagn.
*) I vårt nätverk finns personer med kompetenser som är ledande inom sin nisch.
Med glädje och professionalism tar Jannis hand om allt!
Thomas Dimming
Hej Engagemang
Olle är en mästare på LinkedIn.
Något han förmedlar på ett lättsamt och pedagogiskt sätt som ger resultat.
Christer Ackerman
© Copyright Selling Socially Rights Reserved.