Genomförda projekt och uppdrag
Vad säger kunder och uppdragsgivare
"He listens to my thoughts, tweak them and sends them back as razor sharp questions. It's almost brutal to talk to him, because he forces me to formulate very vague ideas into concrete actions, much faster that I thought I was able to." Linus Lancin Qdos2U
Byggsystem Direkt nådde 72% av byggnadsinspektörerna i Sveriges kommuner (som upphandlar förskolor).
Vi hjälpte dem positionera om varumärket Isolergrund från att sälja husgrunder. Till att bli kända som ledande inom frisk inomhus miljö med typgodkända grunder.
Mål: Influera kommunerna beslutfattare att bygg rätt från början genom att använda typgodkända isolergrunder
Resultat: Stärkt varumärke och goda relationer med beslutsfattarna. Kampanjen på Linkedin ledde till fler och rätt besökare på hemsida och med många fler förfrågningar och hyra av grunder.
Vi hjälpte ett entreprenörsföretag att korta tiden från identifierad affärsmöjlighet till skickad faktura från 17 timmar till under 1 timme.
Mötesbokning online och aktivt uppsökande av målgruppen i LinkedIn nätverket bidrar till de goda resultatet. En annan sak var att integrera verktyg och system för att ta hand om flödet på ett effektivt sätt (LinkedIn/Säljverktyg/CRM/Fakturering).
Hjälpte Nolato Silikonteknik med leadsgenerering när deras mässor ställdes in, en efter en, under pandemin.
Kampanjen nådde Design Engineers i 7 länder.
Säljorganisationen fick många nya leads och kontakter. Dessutom stärkte man varumärket och närvaron digitalt och i LinkedIn nätverket.
Mål: Nå målgruppen (och ersätta leads som normalt kommer rån internationella fysiska event) inom Automotive.
Kundföretaget ville nå företag i MENA, Sydamerika och Australien.
Resultat blev över förväntan. Tre nya kunder till en låg kostnad.
Vi använde Content marketing på LinkedIn med sponsrat content riktat till målgruppen i flera geografier. Med spårning och mätning optimerades processen (se skärmkopian från Google Analystics).
”Vill du åstadkomma bra resultat i ditt företag, har du många alternativa områden att vässa, men vill du nå fantastiska resultat krävs det att du jobbar med team utveckling.”
”På Svenska Postkodlotteriet har vi utvecklat vårt ledningsteam från bra till fantastisk nivå, vilket bidragit till tillväxt från 0 till 1,5 mdr kr på 30 månader. Vi är nu mycket stolta över att kunna dela ut över 500 Mkr till välgörenhet.”
”Teamutvecklingsarbetet leddes av Olle Leckne och förde teamet fram till helt nya nivåer”
Niclas Kjellström-Matseke VD
Hör av dig så kan vi diskutera om hur våra erfarenheter och metoder kan bidra till er framgång.
Du har nog redan upplevt det. När du har en hög energinivå går saker lättare. Friktionen försvinner. Kreativiteten ökar. Du får saker gjort.
Copyright © Olle Leckne. Sprid gärna men ange alltid källan.