Här lär du dig göra fler affärer i världens största affärsnätverk
Här hittar du det du behöver för att lyfta affärerna
Den här seminarieserien är till för de som inser att LinkedIn är angeläget för affärerna.[/text_block]
1. Bli synlig, sökbar och köpbar
LinkedIn består i första hand av sina medlemmar. Nätverket består av individer. Därför är det viktigt att inse att det är människor som nätverkar baserat på sina unika intressen och mål. De flesta medlemmar är kopplade till ett företag, eftersom de har ett jobb.
Företag på LinkedIn märks främst genom jobbannonser och i allt större grad genom sk sponsored content. Företagen kan ha en företagssida med följare men har inget eget nätverk.
Insikt: Affärerna uppstår alltså mellan människorna i nätverket. Linkedin medlemmarna uppträder som professionella yrkespersoner som representerar sig själva och sitt företag. Företag som lyckas engagera sina medarbetare i nätverkande digitalt blir synliga, sökbara och köpbara vilket framkallar affärer.[/text_block]
2. Leadsgenerering och prospektering
3. Återkommande affärer och referenser
Vill ha verkligen ha fler och rätt affärer engagerar man fler i marknadsföringen, försäljningen och även rekryteringen (employer branding).[/text_block]
Fler affärer paketet:
[op_liveeditor_element data-style=””]
[/op_liveeditor_element]
[op_liveeditor_element data-style=””]
- Kom igång med arbetsboken
- Seminarieserien online
- Se inspelade seminarier
- Extra frågesstunder
- Medlemsforum
- Fira framsteg och resultat
- Skapa en bra profil vägledning
- Återkoppling och önskemål
[/op_liveeditor_element]
[op_liveeditor_elements][/op_liveeditor_elements]
Anna Rydell – Sales manager Manpower Stockholm
[/text_block]
Mats Ståhle – Digital marknadsföring | SEO specialist | Jag hjälper dig skaffa nya kunder | Professionell nätverkare |
[/text_block]
Din plan vecka för vecka. Var aktiv för fler affärer.
[op_liveeditor_element data-style=””]
Vecka #1 – Klargör målgruppen och bli synliga på köparens villkor
[/op_liveeditor_element]
[op_liveeditor_element data-style=””][text_block style=”undefined” align=”left” font_size=”17″ font_style=”normal” font_color=”%23979ca0″]Påbörja arbetet genom att ladda ned arbetsboken.
Sätt mål, gör målgruppsövningen och undersök hur din och ditt företag syns på LinkedIn.
Då är du väl förberedd inför första seminarietillfället.[/text_block][/op_liveeditor_element]
[op_liveeditor_elements][/op_liveeditor_elements]
[op_liveeditor_element data-style=””]
Vecka #2 – Offentliggörs vid seminarie 1
[/op_liveeditor_element]
[op_liveeditor_element data-style=””][text_block style=”undefined” align=”left” font_size=”17″ font_style=”300″ font_color=”%23979ca0″]Rekommenderade aktiviteter kommer beskrivas här.[/text_block][/op_liveeditor_element]
[op_liveeditor_elements][/op_liveeditor_elements]
[op_liveeditor_element data-style=””]
Vecka #3 – Offentliggörs vid seminarie 1
[/op_liveeditor_element]
[op_liveeditor_element data-style=””][text_block style=”undefined” align=”left” font_size=”17″ font_style=”300″ font_color=”%23979ca0″]Kommande aktiviteter beskrivs här.[/text_block][/op_liveeditor_element]
[op_liveeditor_elements][/op_liveeditor_elements]
[op_liveeditor_element data-style=””]
Vecka #4 – Offentliggörs vid seminarie 2
[/op_liveeditor_element]
[op_liveeditor_element data-style=””][text_block style=”undefined” align=”left” font_size=”17″ font_style=”300″ font_color=”%23979ca0″]Kommande aktiviteter[/text_block][/op_liveeditor_element]
[op_liveeditor_elements][/op_liveeditor_elements]