LinkedIn för affärer

LinkedIn för affärer

Här lär du dig göra fler affärer i världens största affärsnätverk

— SPACER —

Gå till första seminarietillfället ▹

Här hittar du det du behöver för att lyfta affärerna

[text_block style=”style_1.png” align=”left” font_size=”18″ font_style=”normal” font_color=”%23ffffff” font_spacing=”0″ font_shadow=”none”]Idag är det väldigt stor skillnad på hur långt företag och individer kommit med att använda LinkedIn. Några har LinkedIn och digitalt nätverkande som en integrerad del i sin verksamhet. Andra är fortfarande frågande till vad man ska ha LinkedIn till och varför. Kanske går det bra utan…

Den här seminarieserien är till för de som inser att LinkedIn är angeläget för affärerna.[/text_block]

3 nycklar för fler affärer:

1. Bli synlig, sökbar och köpbar

[text_block style=”style_1.png” align=”left” font_size=”17″ font_style=”normal” font_color=”%23979ca0″ font_spacing=”0″ font_shadow=”none” bottom_padding=”20″]Affärer i nätverk förutsätter att man är känd, omtyckt och får/har förtroende.

LinkedIn består i första hand av sina medlemmar. Nätverket består av individer. Därför är det viktigt att inse att det är människor som nätverkar baserat på sina unika intressen och mål. De flesta medlemmar är kopplade till ett företag, eftersom de har ett jobb.

Företag på LinkedIn märks främst genom jobbannonser och i allt större grad genom sk sponsored content. Företagen kan ha en företagssida med följare men har inget eget nätverk.

Insikt: Affärerna uppstår alltså mellan människorna i nätverket. Linkedin medlemmarna uppträder som professionella yrkespersoner som representerar sig själva och sitt företag. Företag som lyckas engagera sina medarbetare i nätverkande digitalt blir synliga, sökbara och köpbara vilket framkallar affärer.[/text_block]

2. Leadsgenerering och prospektering

[text_block style=”style_1.png” align=”left” font_size=”17″ font_style=”normal” font_color=”%23979ca0″ font_spacing=”0″ font_shadow=”none” bottom_padding=”20″]Det finns en rad funktioner och verktyg som möjliggör att köpare och säljare möts. Att mötas på LinkedIn känns otvunget och är bekvämt för båda parter. Ett skäl är att man är del av en professionell gemenskap och att de flesta är öppna och villiga att utöka och fördjupa sitt nätverk.[/text_block]

3. Återkommande affärer och referenser

[text_block style=”style_1.png” align=”left” font_size=”17″ font_style=”normal” font_color=”%23979ca0″ font_spacing=”0″ font_shadow=”none”]När företagets medarbetare är aktiva och engagerade uppstår kontakter i nätverket. Medarbetare som är lyhörda kan hjälpa varandra att finna lösningar på sina befintliga och nya problem. Vare sig man är på köpande eller säljande sidan. Som de flesta känner till är det mer lönsamt att vårda befintliga kundkontakter än att söka nya.

Vill ha verkligen ha fler och rätt affärer engagerar man fler i marknadsföringen, försäljningen och även rekryteringen (employer branding).[/text_block]

— SPACER —

[text_block style=”style_1.png” align=”left” font_size=”17″ font_style=”300″ font_color=”%23979ca0″ font_spacing=”0″ font_shadow=”none”]Jag och mitt säljteam har haft förmånen att ha Peter som tränare i social selling under flera tillfällen. Peter har genom sitt lugna och trygga sätt och genom sitt engagemang gett oss nya verktyg, utvecklat oss i att ta nya steg i användandet av LinkedIn och skapat en god plattform för fortsatt arbete framåt. Ett stort tack till dig för en mycket bra genomförd utbildning![/text_block]
[text_block style=”style_1.png” align=”left” font_font=”Lato” font_color=”%23374047″ font_spacing=”0″ font_shadow=”none”]

Anna Rydell – Sales manager Manpower Stockholm

[/text_block]

[text_block style=”style_1.png” align=”left”]KOMMENTAR: Anna kastar ljus på viktiga framgångsfaktorer i förändringsarbete; ”träning vid flera tillfällen, engagemang,  nya verktyg, utvecklat oss i att ta nya steg i användandet av LinkedIn och skapat en god plattform för fortsatt arbete framåt”[/text_block]
— SPACER —

[text_block style=”style_1.png” align=”left” font_size=”17″ font_style=”300″ font_color=”%23979ca0″ font_spacing=”0″ font_shadow=”none”]Att arbeta med Olle är att arbeta med ett stort nätverk av personer som är runt omkring honom i hans affärsrelationer. Det är få folk som är detaljkunniga samtidigt som är affärskunniga, Olle är just detta. Att ha Olle med i ett bolags utveckling är detsamma som att lyckas både genom hans kunskaper inom LinkedIn och hans affärsmässiga approach till LinkedIn men även hans paketeringsförmåga av tjänster i de bolag han är aktiv som är bara att applådera.[/text_block]
[text_block style=”style_1.png” align=”left” font_font=”Lato” font_color=”%23374047″ font_spacing=”0″ font_shadow=”none”]

Mats Ståhle – Digital marknadsföring | SEO specialist | Jag hjälper dig skaffa nya kunder | Professionell nätverkare |

 

[/text_block]

[text_block style=”style_1.png” align=”left”]KOMMENTAR: Vi har med denna text för att Mats, som är professionell affärsnätverkare, sätter fingret på affärsnätverkandet.[/text_block]

Din plan vecka för vecka. Var aktiv för fler affärer.

[op_liveeditor_element data-style=””]

Vecka #1 – Klargör målgruppen och bli synliga på köparens villkor

[/op_liveeditor_element]

[op_liveeditor_element data-style=””][text_block style=”undefined” align=”left” font_size=”17″ font_style=”normal” font_color=”%23979ca0″]Påbörja arbetet genom att ladda ned arbetsboken.

Sätt mål, gör målgruppsövningen och undersök hur din och ditt företag syns på LinkedIn.

Då är du väl förberedd inför första seminarietillfället.[/text_block][/op_liveeditor_element]

[op_liveeditor_elements][/op_liveeditor_elements]

[op_liveeditor_element data-style=””]

Vecka #2 – Offentliggörs vid seminarie 1

[/op_liveeditor_element]

[op_liveeditor_element data-style=””][text_block style=”undefined” align=”left” font_size=”17″ font_style=”300″ font_color=”%23979ca0″]Rekommenderade aktiviteter kommer beskrivas här.[/text_block][/op_liveeditor_element]

[op_liveeditor_elements][/op_liveeditor_elements]

[op_liveeditor_element data-style=””]

Vecka #3 – Offentliggörs vid seminarie 1

[/op_liveeditor_element]

[op_liveeditor_element data-style=””][text_block style=”undefined” align=”left” font_size=”17″ font_style=”300″ font_color=”%23979ca0″]Kommande aktiviteter beskrivs här.[/text_block][/op_liveeditor_element]

[op_liveeditor_elements][/op_liveeditor_elements]

[op_liveeditor_element data-style=””]

Vecka #4 – Offentliggörs vid seminarie 2

[/op_liveeditor_element]

[op_liveeditor_element data-style=””][text_block style=”undefined” align=”left” font_size=”17″ font_style=”300″ font_color=”%23979ca0″]Kommande aktiviteter[/text_block][/op_liveeditor_element]

[op_liveeditor_elements][/op_liveeditor_elements]