Content marketing hjälper målgruppen inse att de har behov av förändring.

”Åh, vi har ett problem!”

olle leckne

När målgruppen inser att det behöver göra något åt sitt problem, då ett det en bra timing för content fokus på just detta problem:

– Vi gör något åt det!
– Vi söker efter lösningar…
– Här har vi hittat tre alternativ som kan hjälpa oss i vår förändring.
– Nästa steg är urval och köp.

Content marketing på LinkedIn hjälper kunden med insikter som leder till köp.

Det är bättre än att ”vifta med en produkt” innan kunden inser att de faktiskt har behov av förändring.

Studier visar att

  • 3-5% är köpmogna under slutet på köpresan/säljprocessen
  • 85% gör något annat och är omedvetna om sitt behov större delen av köpresan

Mogen för nästa steg

Tycker du det är ett intressant perspektiv att utgå från köparnas beslutsfattande?

Då är du mogen att ta nästa steg och ta din innehållsmarknadsföring till nästa nivå?

Vi kan hjälpa till, se här!

Content marketing

Jag har ett tvärfunktionellt team som är specialiserat på att skapa innehåll som engagerar publiken. Vilket hjälper dig att nå dina mål.

Erbjudande

Vi erbjuder en komplett uppsättning innehållsmarknadsföringstjänster, inklusive LinkedIn, Google, e-post och storytelling.

Ett effektivt sätt är vi skapar innehåll utifrån era mål. När innehållet anpassas till kunderna situation (och fas på köpresan) ökar engagemanget hos läsarna i den utvalda målgruppen.

Vi riktar budskapet till de utvalda beslutsfattarna (ja det kan man göra med Linkedin sponsored content). Sedan motiveras och leds läsare vidare till en landningssida (med specifikt och relevant innehåll) på er hemsida. Vilket ökar andelen som agerar. Vi spårar och mäter så vi kan optimera processen.

Låt oss veta hur vi kan hjälpa dig så diskuterar vi gärna detaljerna.

Processen ser ut så här för innehållsmarknadsföring: 

  1. Tillsammans sätter vi mål
  2. Tar reda på hur kunderna köper
  3. Mäter och analyserer besök på LinkedIn och webb
  4. Kommer på förbättringar och genomför dem 
  5. Vi mäter och analyserar igen
  6. Du ser de positiva effekterna!
Olleleckne blogg
Vår process för content marketing