Försäljning

Försäljning

Digitaliseringen har förändrat förutsättningarna för försäljning och marknadsföringen.

Gränserna har suddats ut. Och marknadsföringen behöver visa hur den stödjer försäljningen.

Med digital marknadsföring är det möjlighet att bidra med leadsgenerering och prospektering förutom ökad kännedom.

 

Social Selling

Social selling är ett sätt att sälja som använder sociala media och särskilt LinkedIn™ nätverket.

78% av sociala säljare säljer mer än sina kollegor som inte använder sociala media. Källa: LinkedIn™

Social Selling förmågan, är enligt LinkedIn™ , en funktion av av fyra egenskaper: personligt varumärke, förmågan att finna rätt person, förmågan att generöst skapa insikter i sitt nätverk genom att dela med sig och den kanske viktigaste förmågan att skapa och utveckla relationer.

Sales navigator för att hitta rätt prospects

Det område som LinkedIn™ sales navigator först bidrar till är att finna rätt person vilket är en viktig del i försäljningen.

Vid nykundsbearbetning såväl som utöka relationerna till en befintlig kund.

 

 

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

*

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.