Förtroende.

Bygga relationer och förtroenden i nätverket tar tid, kräver engagemang och tålamod

För att förtjäna förtroende måste man lyssna på och bekräfta andras behov, önskemål, problem och utmaningar. Det är också viktigt att visa omtanke och göra något för andra, som att tex bry sig om flyktingar och försöka förbättra deras situation. För att få människor att bli nyfikna och förtjäna förtroende, måste man undvika att försöka kontrollera människor eller situationer.

Man måste också lova det man kan hålla, kunna det man säger sig behärska och verkligen fokusera på dem man säger sig ha i fokus.

Bygga ett förtroende tar tid, men rasera det går blixtsnabbt. Det är viktigt att använda en vänlig och avslappnad ton.

Välkommen till Sveriges största mässa.

Sales & Marketing Expo på Kistamässan 22-23 feb 2023.

Se teasern till mitt föredrag kl 13 den 22 feb kl 13

Kom till Sales & Marketing scenen, där du lär dig hur du skapar förtroende i nätverket.

Skapa förtroenden i LinkedIn nätverket from Olle Leckne on Vimeo.

Här registrerar du dig och får en kostnadsfri mässbiljett

Mässbiljett registrering Sales marketing expo
Mässbiljett – registrering till Sales Marketing expo

Lära känna, få förtroende trappan

För att bli så konkret som möjligt vill jag introducera ”lära känna, få förtroende trappan”

lära känna få förtroende trappan
Bildtext: Lära känna få förtroende trappan

Bli känd, bli omtyckt, få förtroende, göra affärer

Det blir varmare och mer intimt ju längre man lyckas ta sig uppför trappan.

Vilket betyder att man kan prata om helt andra saker högre upp i trappan än i början.

Sanningen är att del kommer inte längre upp i trappan… för de

  • snavar pga brist i pålitligheten
  • saknar trovärdhet i kundens ögon

så man känner sig inte bekväm att berätta om känsliga saker.

Vilket leder till att det blir ett stopp innan man kommer till affärerna.

Skapa förtroende i nätverk

Läs vidare

Bygga relationer och förtroenden i nätverket


Leave a Reply

Your email address will not be published.

*

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.