Förtroende.
Bygga relationer och förtroenden i nätverket tar tid, kräver engagemang och tålamod
För att förtjäna förtroende måste man lyssna på och bekräfta andras behov, önskemål, problem och utmaningar. Det är också viktigt att visa omtanke och göra något för andra, som att tex bry sig om flyktingar och försöka förbättra deras situation. För att få människor att bli nyfikna och förtjäna förtroende, måste man undvika att försöka kontrollera människor eller situationer.
Man måste också lova det man kan hålla, kunna det man säger sig behärska och verkligen fokusera på dem man säger sig ha i fokus.
Bygga ett förtroende tar tid, men rasera det går blixtsnabbt. Det är viktigt att använda en vänlig och avslappnad ton.
Välkommen till Sveriges största mässa.
Sales & Marketing Expo på Kistamässan 22-23 feb 2023.
Se teasern till mitt föredrag kl 13 den 22 feb kl 13
Kom till Sales & Marketing scenen, där du lär dig hur du skapar förtroende i nätverket.
Skapa förtroenden i LinkedIn nätverket from Olle Leckne on Vimeo.
Här registrerar du dig och får en kostnadsfri mässbiljett
Lära känna, få förtroende trappan
För att bli så konkret som möjligt vill jag introducera ”lära känna, få förtroende trappan”
Bli känd, bli omtyckt, få förtroende, göra affärer
Det blir varmare och mer intimt ju längre man lyckas ta sig uppför trappan.
Vilket betyder att man kan prata om helt andra saker högre upp i trappan än i början.
Sanningen är att del kommer inte längre upp i trappan… för de
- snavar pga brist i pålitligheten
- saknar trovärdhet i kundens ögon
så man känner sig inte bekväm att berätta om känsliga saker.
Vilket leder till att det blir ett stopp innan man kommer till affärerna.